Mijn toekomst zit in de flexibiliteit
Waarom kan een laadpaal voor de bus ook niet gebruikt worden voor logistiek voertuigen? En waarom is een parkeerplaats de hele dag een parkeerplaats en niet ’s ochtends een laad- en los plek, ’s middags een parkeerplaats en ’s avonds een fietsenstalling?
Te vaak worden ruimte en infrastructuur eendimensionaal gebruikt, terwijl het meerdere functies kan dienen. Helemaal met de uitdagingen van vandaag, vind ik dat we hier kansen missen. Naast mijn werk ben ik daarom buitenpromovendus aan de Universiteit Utrecht op het onderwerp flexibiliteit op mobiliteitshubs, om meer te halen uit minder. Daar zit wat mij betreft de toekomst.
Met mijn kennis en ervaring op samenwerkingen in complexe omgevingen, ontwikkeling van visie vanuit systeemperspectief en vertaling naar actie, en creatieve insteek om tot passende oplossingen te komen, werk ik dagelijks aan deze toekomst.
Naast mijn werk ben ik enthousiast stedentripper, beginnend tekenaar en geniet ik dagelijks van Amsterdam.
Rogier's kennis en ervaring
-
De initiatie en ontwikkeling van energiehubs, van het afwegen van de best passende mogelijkheden tot het organiseren en uitvoeren van samenwerkingen, zoals het in kaart brengen van de kansen voor energiehubs op centrale stations, het opstellen van energiestrategieën voor lokaal spoor partijen en systeemstudies voor de huidige kansen en uitdagingen van energiehubs voor OV en logistiek.
-
Het meeste uit mobiliteitshubs halen, van het vinden van meekoppelkansen tot strategische studies zoals in mijn werk voor de positiebepaling voor verschillende overheidspartijen.
-
Het opstarten en aanjagen van nieuwe initiatieven op het gebied van duurzaamheid, energie en mobiliteit, o.a. in mijn werk als programmaregisseur en als trainer Business Development.
Rogier is van oorsprong civiel ingenieur (Transport & Planning) en heeft een brede ervaring in de energie- en mobiliteitssector in binnen- en buitenland. Voor Rogier's CV, zie zijn LinkedIn-pagina. Meer weten? Neem contact op met Rogier!